Vragen over mijn account
- Ik heb twee of meerdere accounts. Hoe kan ik deze accounts aan elkaar laten koppelen?
- Je kunt gebruikmaken van de handleiding ‘Accounts koppelen in Verzuimsignaal met 1 inlognaam’ waar dit stap voor stap staat beschreven. Mocht je problemen ondervinden, dan kun je contact opnemen met ons op 085-273 1000.
- Moet ik mijn herstelcode bewaren, is dit noodzakelijk?
Het is noodzakelijk om de herstelcode te bewaren omdat de code eenmalig wordt getoond op het beeldscherm. Met deze herstelcode kun je de tweefactorauthenticatie opnieuw instellen of overzetten naar je nieuwe telefoon.
- Ik kan niet meer inloggen en ik heb geen herstelcode meer in mijn bezit. Wat nu?
Wij kunnen geen herstelcode verstrekken.
Op het moment dat er 1 of meerdere MKB Supergebruikers zijn in Visma Verzuim kan de huidige MKB Supergebruiker een nieuw account voor je aanmaken.
Mocht je de enige gebruiker zijn, dan kun je dit per email aan info@mkbasics.nl aangeven en een verzoek indienen voor een nieuw wachtwoord.- Mijn NAW gegevens in Visma Verzuim kloppen niet, hoe kan ik dit wijzigen?
Je kunt zelf de NAW gegevens wijzigen. Als je ingelogd bent in Visma Verzuim zie je rechts bovenin je naam of bedrijfsnaam staan. Vervolgens klikt je op ‘Mijn account’. Hier dien je eerst het gele veld ‘bevestigen wachtwoord’ in te vullen met je huidige wachtwoord voordat je enige mutatie kunt doorvoeren en opslaan.
- Hoe kan ik mijn account activeren nadat dit is aangemaakt door een MKB Supergebruiker?
- Je gaat naar www.verzuimsignaal2.nl vervolgens log je in met de inloggegevens die je hebt doorgekregen van de MKB Supergebruiker.
- Hoe wijzig ik mijn wachtwoord in Visma Verzuim?
- Als je ingelogd bent in Visma Verzuim, zie je rechts bovenin je naam of bedrijfsnaam staan. Vervolgens klik je op ‘Mijn account’. Hier dien je eerst het gele veld ‘bevestigen wachtwoord’ in te vullen met je huidige wachtwoord voordat je een mutatie kunt doorvoeren. Je kunt onder bij het kopje ‘beveiliging’ het wachtwoord wijzigen en vervolgens opslaan. Mocht je niet in kunnen loggen in Visma Verzuim kun je op ‘Ik kan niet meer inloggen’ klikken om het wachtwoord opnieuw in te stellen.
- Kan ik met twee verschillende accounts in dezelfde browser tegelijkertijd inloggen in Visma Verzuim?
- Nee, je kunt per browser één keer inloggen in Visma Verzuim.
Wanneer je met een account ingelogd bent in Visma Verzuim en je opent een nieuw tabblad waarin je met een andere account inlogt, dan verloopt de gebruikerssessie van het account waarmee je als eerste ingelogd was. Dit is niet direct zichtbaar, maar wanneer je vervolgens met de verlopen inlogsessie verder werkt kunnen er fouten op de internetpagina ontstaan en worden gegevens niet of verkeerd opgeslagen.
TIP: Wanneer je meerdere internet browsers geïnstalleerd heeft, kun je per browser een keer inloggen in Visma Verzuim. Je kunt dus met 1 account inloggen in bijvoorbeeld Google Chrome en met 1 account in Microsoft Edge of een van de andere browsers. - Hoe log ik in op Visma Verzuim?
- Je kunt via www.verzuimsignaal2.nl naar de inlogpagina of via ons klantenportaal.
- Waarom ontvang ik geen mail bij het aanvragen van het resetten van mijn wachtwoord?
Je dient bij het aanvragen van de reset mail hetzelfde e-mailadres op te geven zoals dit is geregistreerd in je account. Het e-mailadres mag niet afwijken. Dit geldt ook voor je gebruikersnaam.
- Ik kan niet meer inloggen, wat nu?
Wanneer je een foutmelding krijgt bij het inloggen op de inlogpagina van Visma Verzuim, kan er het volgende aan de hand zijn:
- Je gebruikersnaam en wachtwoord zijn hoofdlettergevoelig, houd hier rekening mee.
- Na drie foutieve inlogpogingen is het account tijdelijk geblokkeerd. Je dient een uur te wachten om het nogmaals te proberen of je kunt contact opnemen met de helpdesk via 085-2731000 om de blokkering eerder op te heffen.
- Je krijgt een foutmelding betreft je wachtwoord. Je kunt op ‘Ik kan niet meer inloggen’ klikken om het wachtwoord opnieuw in te stellen.
- Word bij het aanmaken van nieuw account automatisch de inloggegevens naar de gebruiker verzonden door Visma Verzuim?
- Visma Verzuim verzendt niet automatisch de inloggegevens op het moment dat er een nieuw account wordt aangemaakt. Je dient de inloggegevens zelf aan de nieuwe gebruiker kenbaar te maken.
- Mijn bedrijfsgegevens in Visma Verzuim kloppen niet, hoe kan ik dit wijzigen?
- Je kunt de bedrijfsgegevens inclusief de contactpersonen zelf niet wijzigen. Stuur een mail naar info@mkbasics.nl met daarin vermeld wat je wilt wijzigen zoals bijvoorbeeld een mutatie, nieuwe afdeling(en) toevoegen en/of (een) afdeling(en) verwijderen.
Vragen werkgevers / werknemers
- Hoe kan ik een werknemer in het bedrijf naar een andere afdeling verplaatsen?
In het dossier van de werknemer ga je naar het tabblad 'dienstverbanden', vervolgens druk je op 'wijzigen'. Je kunt bij het veld de afdeling wijzigen en opslaan. De werknemer is verplaatst naar de andere afdeling.
- Welke bewaartermijnen zijn er betreft de werknemersdossiers?
De bewaartermijnen staan vermeld op de website van Visma Verzuim. Zie deze link.
- Ik heb hulp nodig bij het invoeren of wijzigen van een verzuimmelding
- Wij verwijzen je graag door naar de handleiding Visma Verzuim. Mocht je bij het maken hulp nodig hebben, dan kun je contact opnemen met je casemanager.
- Ik heb een vraag over ziektedossier van werknemer, waar kan ik terecht?
Hiervoor kun je contact opnemen met je casemanager.
- Hoe kan ik de organisatiestructuur wijzigen?
- Je kunt de organisatiestructuur zelf niet wijzigen. Je kunt een e-mail sturen naar info@mkbasics.nl met daarin vermeld wat je wilt wijzigen, bijvoorbeeld een mutatie, nieuwe afdeling(en) toevoegen en/of (een) afdeling(en) verwijderen.
- Hoe kan ik een werknemer van inactief (uit dienst) naar actieve werknemers (in dienst) verplaatsen?
- Wij verwijzen je hiervoor naar de handleiding VerzuimSignaal ‘Niet actieve werknemers’.
Vragen over rapporten
- Hoe maak ik een bedrijfsstatistiek?
Hiervoor verwijzen we je naar de handleiding VerzuimSignaal. Mocht je bij het maken hulp nodig hebben, kun je contact opnemen met je casemanager.
- Hoe maak ik een verzuimrapportage voor de Inkomensverzekeraar?
Hiervoor verwijzen je naar de handleiding VerzuimSignaal. Je kunt bij het kopje 'rapport' kiezen voor Verzuimanalyse o.b.v. inkomensverzekering. Op het rapport wordt de 1e ziektedag, melddatum en eventueel de hersteld datum weergegeven.
- Kan ik na de einddatum van het contract nog verzuimrapportages opvragen?
Na de einddatum van je contract is het niet meer mogelijk om zelf nog verzuimrapportages te genereren. Je account is samen met het contract afgesloten.
Je kunt een aanvraag indienen bij het Medisch secretariaat voor de benodigde rapportages via medischsecretariaat@mkbasics.nl.